Outsourcing analizy finansowej

Outsourcing analizy finansowej

Praktycznie każde przedsiębiorstwo prędzej czy później stanie przed koniecznością wykonania analizy finansowej. Jej wynik nie zawsze może Cię zadowolić, ale na szczęście istnieje wiele sposobów, aby zoptymalizować nakład kapitałowy swojej firmy. Wiele korzyści przyniesie nam m.in. wprowadzenie outsourcingu. A na czym to polega i jakie przynosi efekty?

Analiza finansowa – co warto o niej wiedzieć?

Analiza finansowa to szereg procesów, polegających na dogłębnej obserwacji finansów firmy. Jej celem jest obranie najbardziej skutecznej strategii finansowej. Dzięki niej można dowiedzieć się, jaki zakres Twojej działalności przynosi realne zyski, a jaki generuje straty. W pełnej wersji składa się z trzech etapów, czyli: 

  • wstępna analiza finansowa – przeprowadzana jeszcze przed podjęciem konkretnych działań, a na podstawie wyciągniętej z niej wniosków można planować kolejne inwestycje czy układać plany biznesowe, 
  • analiza bieżąca – dotyczy bieżących zdarzeń finansowych, a także pozwala na kontrolowanie wydatków i przychodów,
  • analiza następcza – wykonana w celu oceniania rezultatów przeszłych działań firmy. Pozwala na uniknięcie błędów, a wyciągnięte z niej wnioski pomogą w planowaniu kolejnych przedsięwzięć. 

Takie działania, jak analiza finansowa mogą dać Ci konkretne informacje, które sprawdzą zarządzanie firmą. Jednak, jak często ją wykonywać? Kwestia ta zależy w dużej mierze od specyfiki Twojego przedsiębiorstwa. Firmy działającej dynamicznie, mogą wykonywać ja nawet co tydzień. W innych przypadkach taki okres wynosi miesiąc, kwartał lub rok. Dzięki wykonywaniu analizy finansowej możesz mieć większą świadomość odnośnie kondycji swojej firmy, a także pozwala ona na przedstawienie stanu przedsiębiorstwa potencjalnym inwestorom. Co więcej, unikniesz powielania błędów, masz większą szansę na dofinansowanie czy kredyt.  

Wskaźniki finansowe a outsourcing

Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i stanowi skrót od trzech słów, czyli outside-resource-using. W polskim znaczeniu odnosi się do korzystania z zewnętrznych źródeł. Oznacza to, że polega on na przekazywaniu zadań, funkcji, projektów czy procesów do realizacji firmie zewnętrznej. Outsourcing może odnosić się do praktycznie każdego działu naszego przedsiębiorstwa, w tym logistyki czy IT. A jak to wygląda pod kątem analizy finansowej? W tym przypadku to zazwyczaj zmiana kosztów inwestycyjnych na różnych płaszczyznach. Pod kątem finansowym outsourcing: 

  • ma zwykle niższe koszty niż zatrudnienie pracownika, 
  • wiąże się z brakiem konieczności szkolenia czy dodatkowych kursów organizowanych dla pracowników, 
  • pozwala na ograniczenie nakładów inwestycyjnych w dane stanowisko lub dział.

Stawiając na outsourcing, jesteśmy w stanie w znaczny sposób zredukować koszty. Uzyskany z tego kapitał można zainwestować w inny sposób, tym samym rozwijając swoje przedsiębiorstwo. 

Outsourcing – wady i zalety

W obecnych czasach outsourcing stanowi sprawdzona, a zarazem skuteczną koncepcję zarządzania firmą. Podwykonawcy, którym zleca się określone czynności czy procesy, mają odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Oznacza to, że outsourcing jest wysoce opłacalny zarówno dla małych, jak i dużych firm. Charakteryzuje się także licznymi zaletami, do których zalicza się: 

  • oszczędność czasu, 
  • elastyczność, 
  • fachowa obsługa, 
  • obniżenie ryzyka prowadzenia księgowości i rozliczeń skarbowych. 

Prowadząc firmę, musisz wiele się nauczyć, w tym rozwinąć umiejętności rozważnego zarządzania. W przypadku analizy finansowej warto co nieco wiedzieć na jej temat, jednak w wielu przypadkach są inne kwestie, które wymagają Twojej uwagi. Niestety, outsourcing ma również swoje wady, wiążące się z możliwością wydłużonego czasu reakcji. Do negatywnych stron także należy ryzyko zatrudnienia nieprofesjonalnej firmy, a co za tym idzie, możliwością niższej jakości usług. Można to łatwo wyeliminować – wystarczy tylko dokładnie sprawdzić firmę, z którą chcesz współpracować. 

Zatrudnianie swoich pracowników ma wiele korzyści, jednak coraz więcej przedsiębiorców – zarówno małych, jak i dużych firm zastanawia się nad skorzystaniem z outsourcingu. Poprzez dogłębną analizę, w tym analizę finansową z pewnością stwierdzisz, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa