Influencer marketing – co musisz o nim wiedzieć

Influencer marketing – co musisz o nim wiedzieć

Tradycyjne reklamy mają zdecydowanie mniejszą skuteczność w promowaniu firmy lub produktów. Wszystko z uwagi na fakt, że odbiorcy coraz więcej czasu spędzają, przeglądając media społecznościowe oraz śledząc ulubione osobistości. Zaufanie do reklam w ciągu ostatnich lat zdecydowanie spadło i adresaci komunikatów reklamowych po prostu je ignorują. Z uwagi na to często wykorzystuje się influencer marketing, który posiada wiele zalet. Jak się okazuje, polecanie produktu przez osoby znane w internecie staje się skuteczną formą marketingu, jednak czy taka współpraca się opłaca?

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to w skrócie podejmowanie wszelkich działań, które opierają się na współpracy firmy z influencerem, czyli twórcą internetowym, który cieszy się dużą popularnością oraz ma wpływ na kształtowanie opinii swoich fanów. Staje się on wtedy pośrednikiem pomiędzy marką a konsumentem. Ten rodzaj marketingu stał się w ostatnim czasie niezwykle rozpowszechniony z uwagi na swoją skuteczność. Szacuje się, że aż 70% osób decyduje się na zakup produktu, który reklamuje influencer w social mediach. Jednak jak to wygląda w praktyce? W pierwszej kolejności firma powinna znaleźć popularnego influencera, który działa w podobnej branży, jak nasza firma oraz posiada szerokie grono odbiorców. Dzięki temu nasz produkt będzie miał szansę trafić do większej liczby konsumentów. Kolejnym krokiem jest wybranie osoby zaufanej, z dobrą opinią w społeczeństwie. Gwarantuje to rzetelne oraz kreatywne wykonanie zleconej reklamy. Co więcej, taka współpraca może przynieść marce wiele korzyści, w tym wzmocnienie wizerunku poprzez synergię z wizerunkiem influencera czy zwiększenie rozpoznawalność marki wśród nowych konsumentów.

Zalety i wady influencer marketing

Jak widać, influencer marketing wyróżnia się dużą skutecznością. Wszystko z uwagi na fakt, iż człowiek o wiele chętniej decyduje się na zakup produktów polecanych przez znane osoby. Stąd wynika, że współpraca z influencerem może przynieść wiele korzyści marce, w tym:

  • precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej,
  • dostarczenie wysokiej jakości treści marketingowej,
  • szersze możliwości marketingowe,
  • dobry wpływ na SEO,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • wielokanałowy przekaz,
  • zaangażowanie odbiorców.

Dla większości firm wydaje się, że współpraca z influencerem to same zalety — jednak czy na pewno? Jak się okazuje, nie do końca jesteśmy w stanie go kontrolować, gdyż jest to tak zwana osoba „z zewnątrz”. Również nie mamy wpływu na to, jak w czasie współpracy zadba o swój wizerunek oraz jakie akcje lub poglądy będzie wspierać.

Kiedy współpraca z influencerami się opłaca?

Warto przez chwilę poważnie zastanowić się nad tym, czy opłaca się podejmować współpracę z influencerami. W zależności od wybranego przez nas influencera, jego rozpoznawalności oraz skali reklamy, można ustalić konkretną kwotę, która często jest porównywalna lub niższa od kosztów tradycyjnej reklamy. Co więcej, zapewnia oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba angażować się w dotarcie do grupy docelowej, gdyż jest ona już zgromadzona wokół konkretnego influencera. Z drugiej strony jednak należy pamiętać, aby wybrać odpowiednią osobę. Jeśli dopiero zaczynamy, to warto postawić na influencera, który ma ok. 100 tys. obserwatorów. Taka osoba chętnie podejmie współpracę, zwłaszcza jeśli jeszcze nie ma podpisanego żadnego kontraktu. Kwestia tego, czy influencer marketing się opłaca, zależy od wielu czynników, jednak warto pamiętać, że jest to świetny sposób na zażegnanie kryzysowych sytuacji związanych z wizerunkiem marki czy pokazanie działalności firmy w zakresie CSR (społeczna odpowiedzialność marki).

Nie da się zaprzeczyć, że influencer marketing cechuje się licznymi zaletami, jednak warto znaleźć godną zaufania osobę, która odpowiednio wypromuje firmę lub produkt. Co więcej, w dzisiejszych czasach stanowi jedną z najbardziej skutecznych metod reklamy.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa