Outsourcing telemarketingu – w jakich firmach się sprawdzi?

Outsourcing telemarketingu – w jakich firmach się sprawdzi?

Prowadzisz własną firmę i zależy Ci na, jak najlepszych relacjach z klientem? Zastanawiasz się, jak wzmocnić działania telemarketingu? W tym artykule dowiesz się, czym jest outsourcing call center i jakie niesie ze sobą korzyści.

Czym jest i na czym polega outsourcing telemarketingu?

Call center to inaczej telefoniczna obsługa klienta. Obecnie usługa ta może obejmować również kontakt z klientem, dzięki np. chatom internetowym. Pracownicy call center zajmują się oferowaniem różnego typu produktów czy usług, przeprowadzają ankiety i akcje promocyjne, udzielają pomocy i rad, przyjmują reklamacje czy zajmują się szeroko rozumianą sprzedażą. Jak tworzyć skuteczne kampanie call center? Na początku warto zastanowić się, do jakiego grona odbiorców ma ona trafiać. Ich wiek, zainteresowania czy cele. Następnie należy ułożyć szczegółowy scenariusz rozmowy. Cała konwersacja powinna wyjść naturalnie – nie może być to czytana z kartki regułka. To tylko zniechęci i zirytuje potencjalnego odbiorcę. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest dostosowanie metod do rodzaju oferowanego produktu czy usługi. Ważnym jest, aby ustanowić nadzór nad konsultantami. Osoba nadzorująca będzie dbała o najwyższą jakość działań oraz udzielała niezbędnych porad. Pomocnym jest sporządzanie raportów z rozmów, by monitorować skuteczność telemarketingu i wyciągać wnioski, aby osiągnąć zamierzone efekty. Celem call center jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami, zachęcenie ich do skorzystania z usług firmy oraz przedstawienie, z jak najlepszej strony. Wpływa to również na ogólny rozwój firmy. Jak widać, telemarketing jest działaniem złożonym oraz bardzo istotnym w budowaniu dobrego wizerunku firmy. Czasem warto oddać to specjalistom. Outsourcing telemarketingu to powierzenie usług call center (oraz contact center) firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w tym, ma potrzebne umiejętności i dysponuje niezbędną wiedzą oraz doświadczeniem.

Kto powinien zdecydować się na tę usługę?

Outsourcing call center będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie mają możliwości utworzenia takiego stanowiska w swoim miejscu pracy. Jeśli nie dysponujesz odpowiedniej jakości technologią, np. dodatkowymi telefonami, komputerami czy sprzętem z wysokiej jakości mikrofonem, to również warto zastanowić się nad tą usługą. Kolejnym głosem za outsourcingiem, może być brak funduszy na zatrudnienie oraz wynagrodzenie pracowników. Jeśli do grona Twoich klientów zaliczają się obcokrajowcy to outsourcing call center może okazać się bardzo przydatny. Pracownicy wynajętej firmy będą posługiwali się językiem obcym na zaawansowanym poziomie, co pozwoli na lepszy kontakt z klientami spoza kraju lub tymi, którzy nie mówią po Polsku.

Jakie są zalety tego outsourcing?

Jedną z nieocenionych zalet jest oszczędność. Nie musisz przeznaczać funduszy na utrzymanie stanowiska call center w Twojej firmie, zaopatrzenie się w odpowiedni sprzęt i zatrudnienie kompetentnych osób. Outsourcing pozwoli Ci również na skorzystanie z pomocy profesjonalistów, cechujących się wiedzą i doświadczeniem. Ich działania będą przemyślane i bardziej skuteczne. Wynajęcie fachowców skutkuje zadowoleniem i satysfakcją klientów, a to pozwoli na zbudowanie lepszej relacji i poprawi wizerunek Twojej firmy. Kolejną korzyścią jest wykorzystywanie wysokiej technologii. Zatrudniona przez Ciebie firma zewnętrzna będzie dysponować mikrofonami z nienaganną jakością dźwięku, zaawansowanym sprzętem czy oprogramowaniem. Pozwoli to na poprawę jakości rozmowy. Będziesz też spokojny o bezpieczeństwo i ochronę swoich danych, które taka firma może Ci zagwarantować.

Jeśli chcesz postawić na świetną relację z klientem i zadbać o wizerunek firmy, zastanów się nad outsourcingiem call center. Niesie on ze sobą mnóstwo korzyści i na pewno pomoże w szybkim, dynamicznym rozwoju Twojej działalności.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Jak sprawić, aby nasi pracownicy czuli się docenieni?

Jak sprawić, aby nasi pracownicy czuli się docenieni?

Testowanie aplikacji internetowej – jak to wygląda?

Testowanie aplikacji internetowej – jak to wygląda?

aa