Na czym polega dropshipping?

Na czym polega dropshipping?

Czym jest dropshipping i jak działa? Chociaż sama nazwa może nam zbyt wiele nie mówić jest to metoda stosowana przez coraz większą ilość sklepów. Wśród zalet wspomnianego modelu wymienia się chociażby fakt, że zajmujący się dystrybucją przedsiębiorcy nie potrzebują powierzchni do magazynowania produktów. Jak w takim razie funkcjonują?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping tłumaczony jest jako model logistyczny, gdzie pomija się magazynowanie towarów przez właściciela sklepów. Polega na nim coraz większa liczba sprzedażowych stron internetowych z tego względu, że zdecydowanie ułatwia on start. Zadanie, jakim jest wysyłka produktów spoczywa tutaj na hurtowni: sklep zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z marketingiem czy też obsługą klienta, również tą posprzedażową. Oznacza to, że nie mamy fizycznie nic u siebie, w związku z czym udaje nam się zaoszczędzić duże kwoty, jakie trzeba często przeznaczyć na zakup lub też wynajęcie powierzchni magazynowej, a także pracowników obsługi. Do zarządzania stosowane są specjalistyczne programy, które integrują system strony internetowej ze stanami hurtowymi, dzięki czemu mamy pewność, że towar na pewno jest dostępny i wszystko odbywa się naprawdę szybko i prosto. Co ważne, wspomniany model zakłada, że nie musimy wcześniej inwestować w dany towar, ponieważ płacimy jedynie za to, co kupi klient, przez co wspomniane rozwiązanie jest szczególnie bezpieczne i generuje naprawdę niskie ryzyko.

Jak działa dropshipping?

Chcesz zacząć prowadzić działalność zgodnie z założeniami modelu dropshippingu? Konieczne jest tutaj zastanowienie się jakie produkty chcemy sprzedawać, znalezienie hurtowni do współpracy oraz podpisanie z nią stosownej umowy. Uwzględniać musi ona prawa i obowiązki obydwóch stron, aby później uniknąć różnych nieporozumień. Jednocześnie bardzo ważną kwestią jest tworzenie naszego własnego sklepu internetowego, gdzie zamieścimy wszelkie informacje oraz zdjęcia towarów. Nie zapominajmy o działaniach promocyjnych i budowaniu zaufania do marki. Później pozostaje nam tylko na bieżąco monitorowanie stanu magazynowego produktów oraz pozostawanie w ciągłym kontakcie zarówno z naszymi klientami, jak i hurtownią. Dużą korzyścią dropshippingu jest fakt, że możemy sprzedawać praktycznie wszystko co chcemy – od wyboru kategorii zależy nasz zarobek. Podkreślmy, że my jako pośrednicy zarabiamy tutaj na prowizji, która narzucona jest na towar. W przypadku rzeczy bardziej wartościowych będzie ona zdecydowanie większa, jednak musimy brać pod uwagę ewentualne problemy związane z reklamacją.

Outsourcing logistyki

Dropshipping nieodzownie łączy się z pojęciem outsourcingu logistyki, który polega właśnie na oddelegowywaniu zadań logistycznych zewnętrznych firmom. Wymienić możemy tutaj takie działania jak magazynowanie towarów, kompletowanie zamówień, pakowanie i wysyłkę produktów, znakowanie etyk, lecz często też obsługę reklamacji. Jest to metoda wykorzystywana właśnie bardzo często w branży e-commerce przez właścicieli sklepów internetowych, którzy swoją rolę ograniczają przede wszystkim właśnie do obsługi klienta oraz prowadzenia działań związanych z marketingiem. Dzięki temu zdecydowanie zwiększa się jakość obsługi klientów, a także ograniczyć możemy różnego rodzaju koszty. Daje to dużą szansę korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Jednocześnie musimy pamiętać, że jesteśmy uzależnieni od firmy zewnętrznej, co oznacza, że jeśli ona zawiedzie to my możemy stracić renomę.

Zalety i wady dropshippingu

Zalet dropshippingu jest naprawdę wiele. Jedną z pierwszych, które nasuwają nam się na myśl jest fakt, że jedyne koszty, które ponosimy na starcie to te związane z budową sklepu internetowego oraz ewentualnymi działaniami marketingowymi, ponieważ nie musimy inwestować w towary. Biznes możemy prowadzić praktycznie z każdej lokalizacji, ze względu na brak magazynu. Wystarczy, że będziemy mieć Internet i możemy działać! Jednak trzeba pamiętać o kilku przeszkodach, które mogą się pojawić. Tutaj wskażmy kwestie związane ze zwrotami i reklamacjami. Ważne jest, aby konkretne zapisy znalazły się w umowie, co uchroni nas przed zostaniem z towarami na przysłowiowym “lodzie”. Dodatkowo nie mamy również możliwości personalizacji paczek. Problemy pojawiają się  w przypadku cen, ze względu na małą możliwość manewrowania nimi, będą one podobne jak wśród innych dystrybutorów.

Dropshipping to metoda, która bez wątpienia ułatwi nam rozpoczęcie prowadzenia własnego biznesu w internecie. Musimy jednak liczyć się ze wszelkimi problemami, jakie przy okazji mogą nastąpić.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa