Kontakt z klientem jest fundamentem dobrze prosperujących działalności. Odbiorcy napędzają biznes i przyczyniają się do wielu sukcesów. Ważne jest dbanie o relacje i spełnianie oczekiwań konsumentów. Dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie call center i kiedy warto zdecydować się na tę usługę.
Call center – co to?
Call center to telefoniczne centrum obsługi klienta i często przyjmuje formę pierwszego kontaktu z potencjalnym konsumentem. Opiera się na trzech rozwiązaniach technologicznych:
- ACD (Automatic Call Distribution) – automatyczna dystrybucja połączeń;
- IVR (Interactive Voice Response) – automatyczna obsługa głosowa;
- CTI (Computer Telephony Integration) – integracja systemu telekomunikacyjnego i informatycznego.
Do zadań osób pracujących w tym dziale należy odbieranie telefonów, odpowiadanie na zadawane pytania, obsługa zwrotów i reklamacji, przeprowadzanie ankiet oraz utrzymywanie stałych relacji z klientami. Działania call center pozwalają na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenie zysków. Coraz częściej w zakres ich usług wchodzi również prowadzenie chatów, wysyłanie maili oraz smsów.
Na czym polega outsourcing call center?
Coraz więcej właścicieli zarówno małych przedsiębiorstw, jak i wielkich korporacji, przykłada dużą uwagę do jakości tych usług, w celu uzyskania znacznej przewagi rynkowej. Z tego powodu outsourcing call center stał się niezwykle popularny i pożądany. Polega on na powierzaniu zadań dotyczących obsługi klienta, zewnętrznej firmie. Decydują się na niego działalności, którym zależy na poszerzaniu grona klientów i zdobywanie nowych kontaktów. Będzie to też świetne rozwiązanie dla firm, które nie mają możliwości stworzenia własnego działu call center i zatrudnienia specjalistów oraz nie dysponują odpowiednią technologią. Pracownicy takich firm są skrupulatnie wybierani i cechują się niezbędnym know-how.
Outsourcing call center – korzyści
Outsourcing call center niesie ze sobą wiele korzyści. Do głównych zalet zalicza się zmniejszenie kosztów, ponieważ nie musisz zatrudniać nowych pracowników na własną rękę, inwestować w ich przeszkolenie i tworzyć dla nich miejsca pracy. Ponadto, zyskasz szansę wsparcia ze strony profesjonalistów, którzy odznaczają się doświadczeniem i wiedzą. Dzięki temu Twoi klienci będą zadowoleni, zdobędziesz ich zaufanie. Pracownicy firmy outsourcingowej zapewnią klientom opiekę i fachową pomoc. Dzięki ich odpowiednim kwalifikacjom i umiejętnościom, możliwe będzie przeprowadzanie rozmów w obcym języku, co pozwoli Ci zaistnieć na rynku międzynarodowym. Firmy outsourcingowe gwarantują bezpieczeństwo – wszelkie dane Twojego biznesu będę strzeżone i nikt niepowołany nie dostanie do nich dostępu.
Na rynku pojawia się coraz więcej firm, oferujących usługę call center na wysokim poziomie. Kontakt z klientem, wzbudzenie zaufania i utrzymanie relacji nie należy do najłatwiejszych czynności, dlatego pomoc profesjonalistów może przynieść oczekiwane rezultaty.