Outsourcing marketingu – u kogo się sprawdzi?

Outsourcing marketingu – u kogo się sprawdzi?

Outsourcing marketingu to nic innego jak powierzenie działań marketingowych firmie zewnętrznej. W świetle ciągłego rozwoju technologii oraz pojawiania się nowych trendów związanych z promocją, warto jest skorzystać z usług specjalistów mających dostęp do nowoczesnych rozwiązań.

Outsourcing marketingu: na czym polega?

Jak już zostało wspomniane, outsourcing marketingu polega na oddelegowaniu wszelkich zadań związanych z promocją oraz komunikacją zewnętrzną naszego przedsiębiorstwa innej firmie. Tutaj głównie mówi się o agencjach marketingowych, PR-owych czy też reklamowych. Wśród najczęściej powierzanych im obowiązków wskazuje się między innymi prowadzenie profili w social mediach, tworzenie strategii komunikacyjnych czy też przygotowywanie większych kampanii różnego typu. Zasadniczo pod względem korzystania z outsourcingu marketingu wyróżnia się trzy podstawowe modele firm. W przypadku pierwszego nie zatrudnia się żadnych zewnętrznych agencji, lecz buduje zespół ekspertów we własnym zakresie, co jednak jest rozwiązaniem bardzo kosztowny. W drugim przypadku pracownicy zajmują się jedynie podstawowymi działaniami, a agencji zleca się pozostałe kwestie, jak przykładowo przygotowanie strony internetowej. Ostatni typ oddelegowuje wszystkie zadania promocyjne zewnętrznej firmie.

Dlaczego decydujemy się na outsourcing marketingu

Firmy decydują się na oddelegowywanie działań marketingowych zewnętrznym  organizacjom z wielu powodów. Pierwszym, niewątpliwie jednym z ważniejszych, jest oszczędność pieniędzy. Wybór agencji jest znacznie tańszy niż zbudowanie i utrzymanie działu marketingu we własnym przedsiębiorstwie. Jednocześnie skorzystanie z usług ekspertów wpływa na jakość podejmowanych rozwiązań, co przekłada się przykładowo bezpośrednio na wzrost sprzedaży oraz zaufania naszych klientów. Zdecydowanie pomaga to także w kwestiach związanych z organizacją pracy. W sytuacji, kiedy nie posiadamy jednostki organizacyjnej zajmującej się promocją w firmie, nie będziemy musieli już nikogo dodatkowo obarczać obowiązkami, takimi właśnie jak prowadzenie profilu w social mediach.

Zalety outsourcingu marketingu

Outsourcing działań marketingowych niesie ze sobą bez wątpienia dużo zalet. Zdejmuje on z nas wiele obowiązków związanych właśnie z prowadzeniem komunikacji z klientami czy promocją, przez co cała organizacja może działać zdecydowanie sprawniej, skupiając się na głównych założeniach swojej działalności. Jednocześnie mamy dostęp do nowoczesnych rozwiązań, z którymi wewnętrzni pracownicy nie zawsze będą na bieżąco. Agencje, poza tym, że zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów, którzy znają wszystkie nowe trendy, często również posiadają dostęp do różnego rodzaju technologii, za którą w normalnych okolicznościach musielibyśmy dodatkowo zapłacić. Szerokie doświadczenie zewnętrznych firm sprawia też, że znaczne bardziej swobodnie poruszają się one wśród różnego rodzaju narzędzi marketingowych i łatwiej jest dobrać dane rozwiązanie do konkretnej grupy odbiorców.

Outsourcing marketingu bez wątpienia niesie ze sobą dużo zalet. Pierwsze efekty skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji jesteśmy w stanie zauważyć naprawdę szybko. Pamiętajmy, że dobra komunikacja to podstawa!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa