TOP 10: narzędzia do content marketingu

TOP 10: narzędzia do content marketingu

Tworząc ciekawą kampanię content marketingową, na początek poszukujesz pomysłów. Następnie realizujesz je tak, aby dotrzeć do jak najwięcej liczby odbiorców. Nie można jednak zapomnieć o tym, że samo przygotowanie i opublikowanie materiałów – w formie artykułu, grafiki, wideo czy audio nie wystarczy. Należy regularnie sprawdzać statystyki i analizować, czy wstawiane na stronę treści trafiają do użytkowników. Chcesz ułatwić sobie pracę? Postaw na różnego rodzaju narzędzia do content marketingu!

W czym przydają się narzędzia do content marketingu?

Content marketing to coraz popularniejsza dziedzina, w całej branży marketingowej. Stanowi rodzaj strategii opierającej się na budowaniu relacji z odbiorcami, pozytywnego wizerunku marki oraz zdobycia ich zaufania. W jaki sposób? Odpowiedzią jest tworzenie unikalnych i merytorycznych treści! Opracowanie dobrego planu odnośnie wdrożenia content marketingu obejmuje:

  • znalezienie interesującego lub atrakcyjnego dla odbiorcy tematu,
  • wyszukaniu odpowiednich słów kluczowych,
  • opracowanie treści w sposób lekki i przyjemny do czytania, oczywiście z uwzględnieniem zasad SEO,
  • urozmaicenie materiału o grafiki,
  • analizy ruchu na stronie z treściami.

Opracowanie każdego punktu, zwłaszcza uwzględniając dodatkową formę promocji czy potencjalnego zarobku na reklamach jest dość ciężka. Na szczęście wyróżnić można wiele dostępnych narzędzi dla content marketingu – bardziej lub mniej zaawansowanych.

Nasze top 10 narzędzia dla content marketingu

Content marketing to obszerna dziedzina, w której samodzielne czuwanie nad każdym aspektem jest trudne i czasochłonne. Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób ułatwić sobie pracę. Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będą łatwe w obsłudze narzędzia dla content marketingu. Na co warto zwrócić uwagę?

Feedly

Prowadzenie bloga rozpoczyna się od dobrych pomysłów na artykuł. Jest to pierwszy element tworzenia atrakcyjnego dla odbiorcy tekstu. W szukaniu odpowiedniej tematyki może pomóc Feedly, czyli miejsce, które w jednym miejscu gromadzi interesujące tematy. Co więcej, umożliwia przeglądanie newsów z ulubionych witryn, które mogą stać się źródłem inspiracji. Samo użytkowanie tego narzędzia jest niezwykle proste i intuicyjne. Ograniczona wersja platformy jest za darmo, a za pełną należy zapłacić.

Google Trends

Prowadząc biznes w dynamicznej branży, nie można nie być na bieżąco. Ciągła kontrola trendów w wyszukiwaniach może pochłaniać sporą ilość czasu. A gdyby tak skorzystać z darmowego narzędzia działającego w czasie rzeczywistym, które pokaże nam, co jest na czasie? Google Trends to jedno z bardziej przydatnych narzędzi w tworzeniu content marketingu. Wszystko z uwagi na fakt, iż gwarantuje:

  • zbadanie popularności danego słowa kluczowego lub tematu,
  • ukazanie nam, co jest aktualnie na topie teraz, a także kilka miesięcy lub lat wstecz,
  • możliwość selekcji w wyszukiwaniach z podziałem na region, okres czy rodzaj.

Zdecydowaną zaletą jest to, że Google Trends to w pełni bezpłatna platforma.

BuzzSumo

Wspiera takie obszary content marketingu, jak kampanie viralowe, research pomysłów na content, influencer marketing. Jest to możliwe poprzez analizowanie najpopularniejszych przykładów contentu. BuzzSumo pozwala na wyszukiwanie treści według słów kluczowych czy tematów. Przedstawione wyniki są opatrzone metrykami z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Pinterest. Ciekawą opcją jest także:

  • możliwość filtrowania według języka i rodzaju treści,
  • evergreen score,
  • osobny moduł do identyfikowania najbardziej wpływowych użytkowników na Twitterze i YouTube`ie.

BuzzSumo to narzędzie płatne, dające darmowy 7-dniowy okres próbny.

Google Analytics

Badanie natężeń ruchu jest jednym z najważniejszych działań w content marketingu i to niezależnie od rodzaju kanału. Jednym z niezastąpionych narzędzi do mierzenia ruchu jest Google Analytics. Początkowo wydaje się rozbudowane i skomplikowane, jednak warto je znać z uwagi na możliwości – ułatwia precyzyjne określanie celów, przedział czasowy oraz działania. Narzędzie to przydaje się tak naprawdę na każdym etapie pracy, gdyż umożliwi Ci śledzenie wyników działań, oraz planowanie strategii. Jest to możliwe poprzez dostęp do sekcji “odbiorcy”, dającej szereg informacji, takich jak dane demograficzne czy ich zainteresowania. Można to wykorzystać, np. do tworzenia person. Google Analytics jest usługą bezpłatną, warto jednak zapoznać się z regulaminem i warunkami. Natomiast za Google Analytics 360, który jest bardziej zaawansowaną wersją narzędzia, należy zapłacić.

Google Search Console

To nieodzowny towarzysz, jeśli Twoje działania są nastawione na zwiększenie ruchu organicznego. Oferuje ono szczegółowe informacje odnośnie Twojej strony lub innych URL, dając tym samym dostęp do danych dotyczących:

  • kliknięć,
  • wyświetleń,
  • CTR,
  • średniej pozycji,
  • słów kluczowych, ich pozycji i wielu innych parametrów.

W ten sposób możesz nie tylko mierzyć ruch organiczny, ale także dokonać wszelkich optymalizacji w content marketingu. Samo narzędzie jest bezpłatne.

Senuto

Jedno z bardziej popularnych narzędzi SEO, które jest wyjątkowo ważne dla wielu specjalistów przy planowaniu słów kluczowych. Charakteryzuje się badaniem widoczności danej witryny oraz wyróżnia się:

  • wyświetlaniem propozycji w wąskim lub szerokim zakresie po wpisaniu frazy kluczowej,
  • filtrami językowymi z możliwością wybrania części mowy,
  • wynikami w tabeli z uporządkowanymi kolumnami,
  • szczegółowymi statystykami słowa kluczowego po wejściu w “lupkę”,
  • ogromną bazą słów kluczowych.

Senuto zalicza się do narzędzi płatnych, w których możesz utworzyć darmowe konto na 14 dni. Czas ten umożliwia przetestowanie i sprawdzenie jego wydajności.

PiktoChart

Jedno z prostszych i bardziej intuicyjnych narzędzi w content marketingu, które używane jest głównie do tworzenia grafik. Wyróżnić tutaj można infografiki, różnego rodzaju raporty, bannery czy prezentacje. Świetnie sprawdzi się zarówno u osób bardziej doświadczonych, jak i początkujących po zapoznaniu się z krótką instrukcją obsługi. PiktoChart ma i oferuje bezpłatną wersję próbną oraz pełny pakiet z ceną określoną w regulaminie.

Hubspot

Profesjonalna stopka strony – inaczej footer, to ważny element każdej strony internetowej. Znajduje się na samym dole i zawiera takie informacje jak dane kontaktowe firmy, dodatkową nawigację, odnośniki do profili w social mediach czy informacje dotyczące praw autorskich. Można ją w dowolny sposób spersonalizować poprzez liczne szablony dostępne w serwisie Hubspot. Jest to jedna z wielu możliwości, jakie daje nam ten serwis. Oprócz tego Hubspot oferuje nam szereg innych funkcji, które pomogą każdej osobie zajmującej się content marketingiem w ulepszaniu swoich strategii marketingowych.

Plista

Platforma Plista służy do dystrybucji treści. Jest używana między innymi w sekcjach typu “Zobacz także” lub “Czytaj więcej” w popularnych portalach. Ma w swojej ofercie różne formaty reklamowe oraz opcje targetowania kampanii. Plista kładzie duży nacisk na reklamę natywną, czyli taką, która stanowi integralną część treści medialnej i jest maksymalnie dostosowana do stylistyki.

Google AdSense

Wielu wydawców zastanawia się, jak zarabiać na reklamach wyświetlanych obok swoich treści. Z pomocą przychodzi niezastąpione w swej prostocie narzędzie z oferty Google – Google AdSense. Jest to proste i bezpłatne rozwiązanie, które może pokazywać Twoim odbiorcom trafne oraz atrakcyjne reklamy. Co więcej, umożliwia Ci personalizację reklam i samo jest w stanie dopasować ich wygląd tak, aby pasowały do Twojej witryny, co jest zdecydowaną zaletą w porównaniu do innych form reklamy!

Content marketing z pewnością pomoże Twojej firmie wejść na rynek, znaleźć dobrą pozycję i dotrzeć do odbiorców. Odpowiednio przeprowadzony, przynosi same zalety, które przekładają się bezpośrednio na zyski twojej marki. W zapewnieniu jeszcze lepszych materiałów, w tym artykułów czy infografik, pomogą różnego rodzaju narzędzia dla content marketingu. Pozwalają one znaleźć inspirację, sprawdzić co jest na topie oraz odpowiednio zadbać o jakość treści.

W content marketingu zajmowanie się każdym aspektem samodzielnie wydłuża czas pracy i niekoniecznie przynosić satysfakcjonujące rezultaty. Właśnie dlatego warto znać 10 podstawowych narzędzi ułatwiających pracę!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa