Jak działa marketing szeptany?

Jak działa marketing szeptany?

Dbając o rozwój swojej firmy, z pewnością szukasz nowych sposobów na jej rozpromowanie. W końcu pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o poszerzanie swoich horyzontów. W znacznym stopniu pomaga nam w tym marketing, który dzieli się na wiele rodzajów. Jednym z nich jest marketing szeptany. A na czym dokładnie polega oraz dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? 

Marketing szeptany – na czym dokładnie polega? 

Buzz marketing, czyli marketing szeptany, to forma marketing, która wciąż zyskuje na popularności. Polega na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Stosuje się tutaj nienachalne i jak najbardziej naturalne metody polegające na wywołaniu dyskusji na temat danej marki, a w tym przypadku – Twojej firmy. Marketing szeptany jest dostępny  kilku formach, w tym jako: 

  • casual marketing – równoległe działania wspierające priorytetowe zadanie marketingu 
  • product seeding – polega na wysyłaniu produktów tzw. liderom opinii w sieci, którzy poprzez recenzję mogą rozpocząć na niego modę, 
  • community marketing – promowanie produktów firmy poprzez zaangażowanie się w dyskusję na forach internetowych czy grupach społecznościowych, 
  • trendsetting – wykreowanie nowych trendów z zastosowaniem danego produktu/marki, 
  • brand blogging – wykorzystanie strefy blogowej do promocji produktu, usługi czy marki, 
  • cause marketing – pozwala na zdobycie uwagi i umocnienie autorytetu marki, gdyż opiera się na wspieraniu kwestii społecznych, 
  • evangelist marketing – wykreowanie grupy konsumentów mocno utożsamiających się z marką i chcących ją promować.

Marketing szeptany to nie tylko plotki, to także różnego rodzaju działania w internecie. W tym przypadku możesz wykorzystać kilka bezpłatnych narzędzi, które wymagają jedynie Twojej kreatywności. Do nich zalicza się m.in. media społecznościowe, Google i strony z recenzjami, a także maile. 

Jak skutecznie prowadzić marketing szeptany?

Nie da się zaprzeczyć, że przed zakupem wielu ludzi lubi zasięgnąć opinii innych, sprawdzić oceny czy obejrzeć recenzje. Jako przedsiębiorca musisz skupić się nie tylko na wysokiej jakości produktu, ale także odpowiednim jego przedstawieniu w subtelny sposób. Zatem, na czym polega skuteczna kampania marketingu szeptanego? Bezwzględnie musisz pamiętać o kilku warunkach, czyli: 

  • kampania musi być ciekawa, gdyż przyciągnie uwagę nowych użytkowników, 
  • powinieneś modelować swoją kampanią, czyli komentować i odpowiadać, 
  • chwalenie swoich produktów lub usług w naturalny i wiarygodny sposób, 
  • unikanie krytykowania konkurencji, 
  • właściwe oszacowanie grupy docelowej.

Każda kampania marketingowa opiera się również na dokładnym przeanalizowaniu zalet i wad, a także oszacowaniu ryzyka czy stopnia powodzenia. Warto zrobić to już na początku, aby sobie przypadkiem nie zaszkodzić. 

Marketing szeptany – wady i zalety

Zapewne Ty sam niejednokrotnie kupiłeś coś z polecenia rodziny czy znajomych. Niezależnie od tego, co jest w ofercie, dobrze zrealizowany marketing szeptany ma niezwykłą moc. Wiąże się to m.in. z takimi zaletami, jak: 

  • niska cena,
  • pozyskanie sporej grupy użytkowników w jednym czasie,
  • tworzenie długofalowej relacji z klientami,
  • zwiększenie konwersji,
  • generowanie organicznego ruchu na naszej stronie,
  • pozytywny wizerunek marki, 
  • zwiększenie sprzedaży.

Każda inicjatywa, w tym marketing szeptany, niesie ze sobą pewne ryzyko. W końcu kto wie, być może Twoja oferta po prostu nie wzbudzi zainteresowania lub trafi do niewłaściwego targetu. Jednak za największe wady uważa się zmarnowany budżet oraz czas, a także niepowodzenie. 

Marketing ma wiele gałęzi – tych mniejszych lub większych. Jednak nie można pominąć tutaj marketingu szeptanego, który bez dwóch zdań uważany jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji. Zatem, dlaczego by go nie wykorzystać? 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Jak sprawić, aby nasi pracownicy czuli się docenieni?

Jak sprawić, aby nasi pracownicy czuli się docenieni?

Testowanie aplikacji internetowej – jak to wygląda?

Testowanie aplikacji internetowej – jak to wygląda?

aa