Outsourcing IT: Zalety, ryzyka i najlepsze praktyki dla przedsiębiorstw

Outsourcing IT: Zalety, ryzyka i najlepsze praktyki dla przedsiębiorstw

Nie da się ukryć, żyjemy w czasach wszechobecnej informatyzacji i komputeryzacji. Oznacza to, że dział IT staje się jednym z podstawowym, a zarazem ważniejszych działów w każdej większej firmie. Inną opcją, na którą również możesz się zdecydować, jest outsourcing IT. A na czym on dokładnie polega? Oto garść najważniejszych informacji, o których każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć!

Na czym polega outsourcing IT?

Coraz częściej słyszysz o outsourcingu IT, jednak czy wiesz, na czym on tak naprawdę polega? Otóż jest to nic innego, jak strategia biznesowa, polegająca na zatrudnianiu firmy zewnętrznej. W ten sposób możesz zlecić wykonanie określonych działań z zakresu działu IT. W zależności od zapotrzebowań Twojej firmy, do zleconych obowiązków można zaliczyć:

  • profesjonalny helpdesk IT, 
  • administrację IT, 
  • serwis IT, 
  • zarządzanie cyberbezpieczeństwem. 

Outsourcing IT niesie ze sobą wiele zalet, jak i wad, o których każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć. A co można do nich zaliczyć?

Jak mają się korzyści do ryzyka w przypadku outsourcingu IT?

Outsourcing IT to świetne rozwiązanie, które odznacza się licznymi korzyściami. Wiążą się one przede wszystkim z obniżeniem kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa – i to na wielu płaszczyznach! Oprócz tego wyróżnia się: 

  • uwolnienie zasobów informatycznych, 
  • zwiększenie wydajności firmy, 
  • dostęp do najnowocześniejszych technologii, 
  • zwiększenie bezpieczeństwa IT, 
  • dostęp do doświadczonych pracowników. 

Niestety nie ma rozwiązań idealnych. Podjęcie współpracy z niekompetentną firmą zewnętrzną w ramach outsourcingu IT może wiązać z ryzykiem. Obejmuje ono m.in. obawy o niewystarczająca jakość oprogramowania, strach przed utratą kontroli nad kluczowymi procesami IT czy ukrytymi kosztami. 

5 najlepszych praktyk dla przedsiębiorców w outsourcingu IT

Jak się okazuje, w ostatnich latach outsourcing IT zyskał na popularności. Jest chętnie wykorzystywany przez małe i średnie firmy. A o czym powinien pamiętać każdy przedsiębiorca? Oto 5 najlepszych praktyk, które opierają się na: 

  • dobrej komunikacji, 
  • dokumentowaniu wszystkich zdarzeń i zmian, 
  • określeniu kierunku rozwoju, czyli zastanów się, czego oczekujesz od firmy zewnętrznej, np. ma realizować udogodnienia procesów czy może mieć bardziej kreatywne podejście do współpracy, 
  • zastanowieniu się, jak chcemy monitorować jakość usług outsourcingu IT, 
  • określeniu jasnego modelu rozliczeń za usługi outsourcingu IT. 

Outsourcing IT niesie ze sobą wiele korzyści połączonych z zagrożeniami. Musisz wiedzieć, z jaką firmą zewnętrzną warto podjąć współpracę, aby móc efektywnie funkcjonować na rynku. Nie zapominaj również o dobrych praktykach dla przedsiębiorców w outsourcingu IT!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

aa