Jak wygląda współpraca z agencjami marketingowymi?

Jak wygląda współpraca z agencjami marketingowymi?

Obecnie, wszelkie akcje marketingowe są nieodzownym elementem działań większości firm na rynku. Z tego powodu, wielu właścicieli biznesów, którym zależy na rozwoju, zdobyciu klientów i pomnażaniu zysków, decyduje się na zatrudnienie profesjonalnych agencji marketingowych. Z tego artykułu dowiesz się, jak powinna wyglądać taka współpraca.

Agencje marketingowe – co to?

Agencje marketingowe to firmy zajmujące się przeprowadzaniem efektywnych działań marketingowych, takich jak tworzenie kampanii, wybór kanałów dystrybucji, tworzenie chwytliwych haseł czy nawet sporządzanie projektów reklam. Poza tym, ich funkcjonowanie obejmuje też szeroką działalność w Internecie, czyli zajmowanie się stroną www, obsługę social mediów, wysyłanie maili i newsletterów. Zakres działań tych firm może się różnić między sobą. Wyróżnia się agencje kreatywne, których zadaniem jest tworzenie reklam o różnych formach czy interaktywne – skupiają się na działaniach w sieci. Można znaleźć też agencje, które zajmują się jedynie social mediami. To, na pomoc której się zdecydujesz, zależy od Twoich celów i oczekiwań.

Jak zacząć współpracę z agencjami marketingowymi?

Jeśli podjąłeś już decyzję, że chcesz skorzystać ze wsparcia agencji marketingowych, ustal, w jakich konkretnie działaniach potrzebujesz pomocy i co będzie wchodziło w zakres obowiązków wynajętej firmy. Następnie należy sporządzić tzw. brief – czyli jasny komunikat, dzięki któremu przekażesz odbiorcy (w tym przypadku agencji marketingowej), czego będziesz potrzebować i jakie usługi Cię interesują. Poza tym, warto też wypunktować zakres oczekiwań i wymagań. Podczas poszukiwań agencji, zwróć szczególną uwagę na skuteczność firmy, czyli czy będzie ona efektywnie wykonywać powierzone obowiązki. Możesz w tym celu zrobić research, poczytać komentarze i opinie o danej działalności. Drugim ważnym czynnikiem jest dobór metody rozliczania – koniecznie zwróć na to uwagę. Może to być np. rozliczanie abonamentowe, czyli płacenie określonej kwoty co miesiąc, rozliczanie za efekty pracy czy hybrydowe. Trzecim aspektem jest kontakt. Przed nawiązaniem współpracy, upewnij się, że jest on stały, tj. agencja odpisuje na maile, chętnie spotyka się w celu przedyskutowania działań i jest skora do rozmów. Utrzymywanie pozytywnych relacji jest bardzo ważne, aby współpraca przebiegała prawidłowo. W celu sprawdzenia, czy dana firma Ci odpowiada, przeprowadza się rozmowy zapoznawcze.

Współpraca z agencjami marketingowymi – najważniejsze zasady

Poniżej, znajdziesz kilka cennych zasad, dzięki którym współpraca z agencjami marketingowymi będzie przebiegała pomyślnie:

  1. Poznaj zespół, z którym będziesz pracować – już na etapie podejmowania współpracy, dowiedz się, kto będzie przydzielony do pełnienia powierzonych przez Ciebie obowiązków i nawiąż z tymi osobami dobre relacje. Warto też poznać ich kompetencje, doświadczenie oraz upewnić się, że dysponują odpowiednimi umiejętnościami.
  2. Zdobądź podstawową wiedzę z zakresu marketingu wiadomym jest, że decydując się na współpracę z agencją marketingową, to w jej obowiązkach będą leżeć wszelkie przedsięwzięcia reklamowe. Jednak, jako właściciel biznesu, powinieneś mieć chociaż podstawową wiedzę na temat działań przeprowadzanych w Twoim imieniu. Pozwoli Ci to również na kontrolę podejmowanych rozwiązań.  
  3. Dokładnie ustal zasady współpracy – jeśli chcesz, aby wspólna praca była od początku udana i efektywna, należy ustalić jej warunki, oczekiwania i wymagania. Ważne jest też spisanie jasnej i satysfakcjonującej dla obu stron umowy.
  4. Bądź otwarty na proponowane rozwiązania – oddając obowiązki związane z marketingiem profesjonalistom, musisz dać im kredyt zaufania i pozwolić działać. W agencjach pracują fachowcy, którzy są obeznani w potrzebach klientów i wiedzą, jaka jest sytuacja na rynku.
  5. Skup się na dialogu – jasne komunikaty to klucz do sukcesu. Warto w umiejętny sposób wyrażać swoje opinie i uwagi tak, by druga strona wiedziała, co poprawić lub zmienić. Jedna rozmowa jest w stanie wyjaśnić wszelkie niejasności.
  6. Monitoruj efekty współpracy – warto też, co jakiś czas, przeprowadzać analizy i sprawdzać, jakie efekty przynosi współpraca oraz konsultować je z agencją. Sprawi to, że działania będą jeszcze bardziej efektywne, a Ty, Twoi klienci i agencja – zadowoleni.

Współpraca z agencją marketingową może być strzałem w dziesiątkę. Musisz tylko pamiętać o kilku zasadach i aspektach, na które warto zwrócić uwagę, a na pewno nie będziesz żałować tej decyzji.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa