Outsourcing projektów graficznych – jak znaleźć grafika

Outsourcing projektów graficznych – jak znaleźć grafika

Tworzenie projektów graficznych wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Jeśli chcesz, by prace były profesjonalnie i rzetelnie wykonane, warto skorzystać z pomocy fachowca, czyli grafika. Nie wiesz, gdzie szukać kompetentnej osoby? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się więcej o outsourcingu usług graficznych.

Czy trudno znaleźć dobrego grafika?

Poszukiwania odpowiedniej osoby mogą okazać się trudne, jeśli nie wiesz, czego powinieneś wymagać od dobrego grafika, jakie powinien posiadać cechy, umiejętności czy wykształcenie. Co więcej, nie do końca wiadomym jest, gdzie poszukiwać wykwalifikowanych w tej branży ludzi. Zatem, czym powinien wyróżniać się dobry fachowiec? Ukończenie odpowiedniej szkoły nie jest jednoznaczne z talentem i posiadaniem niezbędnych umiejętności. Większą uwagę należy przywiązywać do doświadczenia grafika, ilości zrealizowanych projektów i kreatywności. Taka osoba na pewno podejdzie do zadania profesjonalnie i wykorzysta innowacyjne metody. Przed zdecydowaniem się na współpracę, warto przejrzeć portfolio grafika. Dzięki temu zapoznasz się z jego stylem oraz techniką. Kolejnym ważnym czynnikiem, wyróżniającym fachowca, jest źródło jego inspiracji. Jeśli zauważysz, że prace zawarte w portfolio są banalne, oczywiste i spotkałeś się z wieloma podobnymi grafikami (np. korzystając ze stocków) to zrezygnuj z oferowanej usługi. Inspiracja jest ważna, ale nie może być to jawne kopiowanie, ponieważ wizerunek Twojej marki może znacznie na tym ucierpieć.

Gdzie zacząć poszukiwania grafików?

Na początku warto zrobić porządny research i obeznać się z ofertami dostępnymi na rynku. W tym celu możesz porozmawiać ze znajomymi z branży – być może znają kogoś godnego polecenia. Przeglądaj oferty, znajdujące się na różnych stronach czy serwisach i porównuj je do siebie. Warto też zastanowić się nad współpracą z freelancerem – często łatwo się z nim skontaktować oraz znaleźć opinie na temat jego prac. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu na szukanie – wystaw ogłoszenie, informujące, że poszukujesz profesjonalnego grafika. Możesz też udać się do specjalnej agencji, specjalizującej się w projektach graficznych. Niekiedy, drukarnie oferują pomoc graficzną. Świetnym rozwiązaniem mogą okazać się portale crowdsourcingowe, które działają na zasadzie konkursów. Polega to na tym, że najpierw zleceniodawca określa, jakiej usługi potrzebuje i ile środków chce na to przeznaczyć. Następnie zainteresowani tą ofertą graficy publikują na stronie swoje proponowane projekty. Po tym, osoby wstawiające ogłoszenie analizują propozycje i wybierają tę, która spełnia ich oczekiwania i założenia, a grafik otrzymuje obiecane wynagrodzenie.

Zatrudnienie grafika – na co zwrócić uwagę?

Jeśli już sporządziłeś listę znalezionych garfików, jak wybrać tego najlepszego? Oto kilka przydatnych rad:

  1. Oceń i porównaj portfolio grafika ze swoimi wymaganiami. Ważne, żeby technika i grafiki specjalisty, współgrały z Twoim głównym założeniem. Pamiętaj, że każdy twórca odznacza się własnym stylem i nie zmieni go tylko dlatego, że Twoja wizja nie pokrywa się z jego metodami.
  2. Poznaj metody pracy grafika. Bardzo ważne jest, by omówić wszelkie etapy tworzenia i ustalić wkład każdej ze stron. Upewnij się, że osoba, z którą zamierzasz współpracować będzie stosować się do Twoich sugestii, ale z drugiej strony Ty też wykaż się zaufaniem do jej działań.
  3. Postaw na komunikację i dialog. Istotny jest ciągły kontakt z grafikiem, a w razie niedomówień, wszelkie spory rozwiązywać pokojowo.
  4. Zasięgnij rad i opinii z zewnątrz. Podczas przeglądania portfolio, skonsultuj się z zaufaną osobą lub ze znajomym po fachu, by poznać różne opinie. Ważne jest, by praca podobała się Tobie, jednak to odbiorcy powinni być zadowoleni, dlatego warto podjąć decyzję przy pomocy kilku osób.
  5. Upewnij się, że prace grafika są czytelne i mają zrozumiały przekaz.

  Pomoc grafika przydaje się również w podejmowaniu działań marketingowych, takich jak tworzenie reklam, newsletterów czy ulotek.

Outsourcing usług graficznych – zalety

Skorzystanie z pomocy profesjonalistów jest niezbędne, jeśli nie dysponuje się odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą. Dzięki współpracy z fachowcami, będziesz mógł polegać na ich doświadczeniu i obeznaniu w tej dziedzinie. Ponadto, wykorzystają oni zaawansowane metody, co sprawi, że projekt będzie odznaczał się profesjonalizmem i na pewno spełni postawione mu cele. Współpraca z grafikami zazwyczaj jest płynna i jeśli opiera się na dobrej komunikacji – wykonanie projektu następuje szybko. Wsparcie osób z zapleczem wiedzy jest zawsze bezcenne i pozwoli Ci wiele się nauczyć.

Jako, że większość ludzi jest wzrokowcami, warto przywiązać szczególną wagę do grafik i projektów, pojawiających się na stronie internetowej czy w reklamach. Skorzystanie z pomocy grafika będzie świetnym rozwiązaniem i na pewno pozwoli na pozytywny odbiór Twojej marki przez klientów.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Zarządzanie kryzysowe z pomocą zewnętrznych specjalistów: kiedy to działa najlepiej?

Zarządzanie kryzysowe z pomocą zewnętrznych specjalistów: kiedy to działa najlepiej?

Zalety zlecania kampanii marketingowych agencjom zewnętrznym

Zalety zlecania kampanii marketingowych agencjom zewnętrznym

Efektywne delegowanie zadań

Efektywne delegowanie zadań

Kto może przeprowadzać audyt finansowy w firmie?

Kto może przeprowadzać audyt finansowy w firmie?

Jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym, aby zwiększyć efektywność?

Jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym, aby zwiększyć efektywność?

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

aa