Stanowiska specjalistyczne – rekrutacja przez agencje

Stanowiska specjalistyczne – rekrutacja przez agencje

Wybór idealnego kandydata na wymagające stanowiska, nie należy do najłatwiejszych. Trzeba zwracać uwagę na wiele czynników, a sam proces powinien być starannie przeprowadzony. Z tego powodu, coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z pomocy agencji rekrutacyjnych – również przy wyborze pracowników na stanowiska specjalistyczne. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, czy warto wynająć taką agencję i jak się za to zabrać.

Czym są stanowiska specjalistyczne?

Stanowiska specjalistyczne to takie posady, na które poszukuje się osób, określanych specjalistami w swoich dziedzinach. Muszą oni odznaczać się fachową, rozległą wiedzą, kreatywnością oraz odpowiednimi umiejętnościami. Poza tym, zwraca się również uwagę na innowacyjność oraz czy kandydat posiada szerokie kompetencje. Fachowcy, obejmujący stanowiska specjalistyczne powinni mieć dobre przygotowanie teoretyczne, śledzić najnowsze badania i nowinki, być na bieżąco z nauką oraz postępem w swojej dziedzinie i nieustannie się dokształcać. Ważna jest również praktyka, która pozwoli im na wprowadzanie do swoich działań poznanych metod i technik.

Jak znaleźć agencję rekrutacyjną?

Bardzo popularne staje się wynajmowanie specjalnych działalności do zdobywania fachowców. Agencje rekrutacyjne to firmy zajmujące się całym procesem rekrutacji pracowników dla działalności zewnętrznych. Ich celem jest przeprowadzenie kompleksowego procesu rekrutacji i uzyskanie, jak najlepszych pracowników. Znalezienie agencji, spełniającej wszelkie wymagania, nie jest wcale proste. Należy pamiętać, że w jej ręce powierza się niezwykle ważne i odpowiedzialne zadanie – znalezienie i sprawdzenie kwalifikacji osób, z którymi będziemy pracować przez najbliższy czas. W celu doboru odpowiedniej firmy, należy zwrócić uwagę na kilka czynników. Po pierwsze, dowiedz się, jakie wynagrodzenie rości sobie działalność outsourcingowa. Może być to np. success fee – zapłata ma miejsce po odnalezieniu i zatrudnieniu kandydata, proponowanego przez agencje lub działanie na zasadzie retainer – należy uiścić opłatę początkową, a po całym procesie, zapłacić za znalezienie kandydata. Ważne jest też ustalenie okresu gwarancji, by uniknąć sytuacji, w której wynajęta firma wycofuje się, a kierownik traci pieniądze za wszelkie opłaty i zostaje bez pracownika. Kolejna zasada polega na skrupulatnym sprawdzeniu agencji i opinii o niej. Dowiedz się, jak wyglądają jej metody pracy oraz czy pracownicy mają doświadczenie, wiedzę i umiejętności. Warto też dopytać o wewnętrzną bazę kandydatów.

Rekrutacja przez agencje – zalety

Zewnętrzne firmy rekrutacyjne, w celu zdobycia pracowników, stosują zaawansowane metody, które skrupulatnie dopasowują do rangi stanowiska, na które szukają kandydatów. Do popularnych strategii należą:

  • Executive Search (headhunting) – polega na odnajdywaniu osób, cechujących się specjalistycznymi kwalifikacjami oraz umiejętnościami i osobistym skontaktowaniu się z nimi. Stosowana jest w celu poszukiwania pracowników na stanowiska kierownicze i specjalistyczne;
  • Database searching – agencje często tworzą własne bazy kandydatów, w oparciu o nadesłane CV. Po zatrudnieniu przez firmę, wertują one własne bazy danych, a w przypadku nie znalezienia odpowiedniego kandydata, sięgają po inne sposoby.

Zatem outsourcing procesów rekrutacyjnych daje możliwość skorzystania z szerszej bazy kandydatów i gwarantuje wybór tego najlepszego. Ponadto, agencje te cechuje doświadczenie, a jej pracownicy są wykwalifikowani i wiedzą, jakie metody stosować. Gwarantują, że proces rekrutacji będzie płynny, staranny i profesjonalny. Co więcej, zaoszczędzisz czas na tworzeniu własnego działu rekrutacyjnego.

Pracowity, wykwalifikowany i ambitny pracownik to skarb dla przedsiębiorstwa. Warto dołożyć wszelkich starań, by rekrutacja pozwoliła na uzyskanie idealnego kandydata. Skorzystanie z pomocy agencji rekrutacyjnych będzie idealnym rozwiązaniem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa