Outsourcing – na czym polega?

Outsourcing – na czym polega?

Obecnie outsourcing staje się bardzo popularnym narzędziem dla szybko rozwijających się firm. Pomaga usprawnić pracę i zmniejszyć niezbędne koszty. Zatem nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na to rozwiązanie. Co to właściwie jest, na czym polega i dla kogo jest przeznaczony?

Na czym polega outsourcing?

Słowo “outsourcing” powstało z trzech angielskich słów: outside (zewnętrzny), resource (zasoby), using (użycie, wykorzystanie). W dosłownym tłumaczeniu jest to wykorzystywanie zasobów zewnętrznych. W praktyce, oznacza to nic innego, jak powierzanie niektórych zadań innej firmie, specjalizującej się w danej dziedzinie. Bierze ona pełną odpowiedzialność za wykonywane usługi. Delegowanie zadań firmom zewnętrznym pomaga nam skupić się na głównych celach, zwiększyć efektywność i poprawić jakość pracy. Odciąża to pracowników i pozwala im poświęcić więcej uwagi swoim obowiązkom. Co więcej, mamy pewność, że powierzone przez nas zadanie zostanie wykonane na najwyższym poziomie, profesjonalnie, ponieważ zlecamy je specjalistom. Za tą metodą przemawia redukcja kosztów. Korzystanie ze wsparcia firmy zewnętrznej jest tańsze niż wykorzystywanie zasobów wewnętrznych. Pracodawca nie musi zatrudniać nowych pracowników, zapewniać im sprzętu oraz należnego wynagrodzenia. Zazwyczaj outsourcing cechuje długoterminowość. Jest to długotrwała współpraca, polegająca realizowaniu określonych usług. Jednak może być to również jednorazowe zlecenie, np. stworzenie aplikacji.

Kto decyduje się na outsourcing?

Na korzystanie z tego typu usług decyduje się coraz więcej przedsiębiorców i pracodawców. Są to przede wszystkim dyrektorzy szybko rozwijających się i dobrze prosperujących firm, którym zależy na zoptymalizowaniu pracy oraz zaoszczędzeniu czasu. Jeśli nasz biznes rozrasta się, a co za tym idzie, pojawia się coraz więcej obowiązków, wtedy warto pomyśleć o outsourcingu. Pracownicy będą mogli lepiej skupić się na zadaniach i sprawach firmy, co usprawni ich pracę i pozwoli wykonywać ją lepiej i efektywniej. Outsourcing będzie również świetnym rozwiązaniem dla firm, które pragną polepszyć swoją pozycję na rynku oraz ograniczyć koszty. Jeśli szukasz fachowego wsparcia specjalistów w danej dziedzinie, również wypróbuj tę metodę. Czasem niektóre zadania mogą odbiegać od tego, czym zajmuje się Twoja firma. Wtedy warto powierzyć je w dobre ręce i skorzystać z pomocy fachowca. Ze względu na to, że są oni specjalistami, zastosują bardziej innowacyjne rozwiązania, co wpłynie pozytywnie na rozwój Twojej działalności.

Dziedziny, które wykorzystują outsourcing

Outsourcing można zastosować w wielu branżach, co pozwoli firmie na doskonalenie i znacznie wpłynie na jej pozycję na rynku. Przykładowe obszary, w których z sukcesem wykorzystuje się outsourcing to:

  • branża IT wykorzystanie outsourcingu w tym zakresie, skutkuje uzyskaniem dostępu do wysokich technologii oraz odpowiednim wykorzystaniem usług informatycznych, zgodnie z zamysłem firmy;
  • księgowość i rachunkowość – korzystając z outsourcingu nie będziesz musiał dodatkowo zatrudniać w firmie księgowego, a osoba z zewnątrz będzie świetnym opiekunek Twoich finansów i doradcą;
  • logistykafirma zewnętrzna zajmie się koniecznymi dostawami, sprzedażą, czy wysyłką, co poprawi satysfakcję Twoich klientów;
  • marketing – zapewni to efektywne działania reklamowe, takie jak prowadzenie strony internetowej czy mediów społecznościowych;
  • obsługa prawna – outsourcing w tej dziedzinie pozwoli na otrzymanie fachowej pomocy prawnej oraz na szybkie działanie i poprawne funkcjonowanie Twojej firmy;
  • obsługa kadrowa – zapewni Ci to wsparcie merytoryczne oraz pilnowanie niezbędnej dokumentacji, co zaoszczędzi czas.

Pamiętaj, że nie są to jedyne możliwości. Outsourcing może być też mądrze wykorzystywany w innych dziedzinach.

W dobie szybko rozwijających się usług, warto korzystać z różnych możliwości i ułatwień, takich, jak właśnie outsourcing. Pozwoli to zwiększyć wydajność naszej pracy, skorzystać z pomocy specjalistów i na pewno wygeneruje nowe możliwości.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa