Poznaj najważniejsze trendy w marketingu

Poznaj najważniejsze trendy w marketingu

Obecna sytuacja na świecie oraz ciągły rozwój techniki, sprawiły, że marketing oraz wszelka działalność w Internecie znacznie zyskały w oczach potencjalnych klientów. Firmy i marki zaczęły stawiać na coraz więcej nowych funkcji, takich jak sprzedaż internetowa lub inne metody, usprawniające działania w sieci. Poznaj najważniejsze trendy w marketingu.

E-commerce, opierający się na optymalizacja pod kątem SEO i UX (SXO)

Konkurencja na rynku jest ogromna, więc wszelkie działania marketingowe powinny być przemyślane i dostosowywane do określonych wymogów. UX (ang. User Experience) opiera się na założeniu, by klient odwiedzający Twój sklep, czuł się na stronie komfortowo i bezpiecznie. Wszelkie opcje powinny być intuicyjne i automatyczne. Warto też umieścić na stronie możliwość czatu z konsultantem, wszelkie niezbędne informacje dotyczące zwrotów czy reklamacji, opcje oceny sklepu i dodania opinii. W celu pozycjonowania strony internetowej, ważny jest dobór słów kluczowych.

Mobile-friendly – optymalizacja urządzeń mobilnych

Szacuje się, że coraz więcej internautów, decyduje się na korzystanie ze smartphonów i rzadziej sięga po laptopy czy komputery. Z tego powodu ważne jest dopasowanie stron internetowych do wymagań urządzeń mobilnych. Marki powinny zadbać, by witryny ich sklepów internetowych były responsywne, czyli dostosowane do smartphonów. Wielu właścicieli sklepów decyduje się też na stworzenie aplikacji mobilnych, które oferują szeroki dostęp do asortymentu, wygodne przeglądanie ofert i automatyczne dokonywanie zakupów. Innymi ważnymi cechami jest rozmiar czcionki, podział tekstu (akapity, punktowania, wyliczenia), zamieszczenie spisu treści, czy krótki czas ładowania strony.

Visual Commerce – zadbaj o aspekt wizualny

Większość ludzi jest wzrokowcami, dlatego w ramach tej idei, ważne jest dbanie o atrakcyjną szatę graficzną strony. Jeśli zależy Ci na dużym obrocie sprzedaży – zadbaj, by fotografie produktów przyciągnęły klienta i sprawiły, że ten zdecyduje się na ich zakup. Zdjęcia muszą odznaczać się wysoką rozdzielczością i nienaganną jakością. Wiele marek decyduje się na prezentację towarów w 360 stopniach, dzięki czemu konsument może dokładnie obejrzeć produkt, którym jest zainteresowany. Warto też skorzystać z takich opcji, jak AR (ang. augmented reality – rzeczywistość rozszerzona) czy VR (ang. virtual reality – rzeczywistość wirtualna). Drogerie internetowe lub sklepy oferujące oprawki do okularów, inwestują w opcje wirtualnych przymiarek, by ułatwić odbiorcom wybór. Oprócz tego, visual commerce skupia się na doborze odpowiednich grafik, zdjęć czy plików wideo podczas tworzenia strony internetowej.

Strategia sprzedaży omnichannel

Polega na korzystaniu z wszystkich dostępnych kanałów, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. W tym celu należy zintegrować stronę sklepu z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook czy Instagram. Umożliwi to oznaczanie swoich towarów w postach i wstawianiu zdjęć, dzięki czemu więcej osób dowie się o ich istnieniu i być może zdecyduje się na  zakup. Pozwoli to też na szybszy i łatwiejszy kontakt z klientami oraz na zapoznanie się z ich opiniami. Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie każdy posiada konta na social mediach. W tym wypadku warto skorzystać z takich metod takich jak maile czy smsy.

Rozwiązania skupione na social listeningu

Szerokie grono klientów to czynnik nakręcający biznes. Warto zadbać o ich komfort, dostosowywać się do preferencji i potrzeb. Poprzez odpowiadanie na komentarze w social mediach zbudujesz więź z konsumentami. Ponadto, większość ludzi woli kontakt np. przez Messenger lub Instagram, zamiast rozmów telefonicznych czy pisania maili. Dzięki tym dzianiom pokażesz, że Twoja marka jest otwarta na wszelkie sugestie, porady oraz zwraca uwagę na błędy – nieustannie udoskonala produkty.

Automatyzacja reklam

Obecnie, internauci mogą czuć się przebodźcowani, z powodu narastającej liczby reklam. Warto więc zadbać o ich dobór, bazując na panujących trendach oraz spersonalizować je, w oparciu o różne grupy docelowe. Automatyzacja reklam polega na stosowaniu różnych algorytmów i sztucznej inteligencji. Pozwala to odnosić większe sukcesy, dzięki przeprowadzanym kampaniom marketingowym i umożliwia dotarcie do wybranej grupy klientów.

Jeśli chcesz iść z duchem czasu i zależy Ci na innowacyjności i rozwoju, warto stosować najnowsze trendy, by pokazać elastyczność firmy i chęć spełniania oczekiwań klientów.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa