Outsourcing to pojęcie, które z pewnością nie pierwszy raz słyszysz. Może on obejmować wiele dziedzin, takich jak outsourcing logistyczny, outsourcing kadr czy outsourcing IT. Jednak czy wiesz, że istnieje również outsourcing marketingu? Jak się okazuje, staje się on coraz popularniejszy, a jak wynika z badań – prawie ⅔ firm z sektora B2B zleca część swojego marketingu firmom zewnętrznym. Dowiedz się zatem, na czym to polega oraz czy faktycznie jest opłacalne!
Czym jest outsourcing marketingu?
Outsourcing marketingu polega na przekazaniu Twojej działalności marketingowej firmie zewnętrznej. Jednak nie oznacza to, że musisz rezygnować z własnego działu! Tak naprawdę stawiasz tutaj na współpracę firmy zewnętrznej w wewnętrznymi działami. W przypadku małych i średnich firm rozwiązanie to jest nieopłacalne, gdyż stworzenie własnego działu wiąże się ze sporymi kosztami. Nie ma co ukrywać – w tym przypadku najlepiej sprawdzi się tylko outsourcing marketingu. A jakie zadania można zlecać? Wyróżnia się tutaj m.in.:
- monitorowanie zmian zachodzących na rynku,
- badanie oczekiwań klientów,
- tworzenie koncepcji nowych produktów lub usług,
- określenie strategii promocyjnej, reklamowej, komunikacyjnej i dystrybucyjnej,
- prowadzenie działań w social mediach,
- tworzenie contentu,
- kształtowanie stref public relations.
Outsourcing marketingu a konkurencyjność rynkowa
Decyzja zapadła – stawiasz na outsourcing marketingu. W pierwszej kolejności zadbaj o to, aby współpracować z profesjonalną oraz rzetelną agencją marketingową. W końcu wybór firmy zewnętrznej świadczy o jakości usługi. Spodziewaj się rozmowy o celach biznesowych oraz oceny bieżących działań marketingowych. Pozwoli to ukierunkowanie działań firmy zewnętrznej. A jak to ma się do konkurencyjności na rynku? W tym przypadku możesz być pozytywnie zaskoczony! Powierzając swój marketing profesjonalnej firmie, możesz z pewnością stać się znaczącym graczem na rynku. Wynika to z faktu, iż masz dostęp do nowoczesnych technologii oraz profesjonalnych pracowników, którzy zadbają o wszelkie kwestie związane z tą dziedziną. A to oznacza tylko jedno – znacząco wyprzedzisz konkurencję.
Dlaczego jeszcze warto postawić na outsourcing marketingu?
Każdy przedsiębiorca podejmuje trudne decyzje, które potem w negatywny lub pozytywny sposób wpływają na funkcjonowanie marki. A dlaczego warto postawić na outsourcing marketingu? Przede wszystkim jesteś w stanie skupić się na podstawowej działalności firmy. Oznacza to, że z powodzeniem możesz zwiększyć efektywność działalności! Oprócz tego warto podkreślić, że outsourcing marketingu wiąże się z:
- redukcją kosztów,
- przewidywalności budżetu marketingowego,
- znajomość najnowszych trendów,
- wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań branżowych,
- obiektywne spojrzenie na strategię marketingową,
- możliwość ekspansji na nowe rybki,
- profesjonalne planowanie i realizacja kampanii,
- monitorowanie i optymalizacja działań,
- dostęp do odpowiednich narzędzi i zasobów,
Działanie wielu firm dynamicznie rozwija się dzięki marketingowi. Nie daj sobie wmówić, że dział ten jest niepotrzebny, gdyż to właśnie on pomoże zwiększyć sprzedaż oraz rozpoznawalność Twojej marki. Z uwagi na to zastanów się, czy w rozwoju nie lepiej będzie postawić na outsourcing marketingu, gdyż w ten sposób będziesz w stanie wyprzedzić rywali.