Multi Order Picking – na czym to polega?

Multi Order Picking – na czym to polega?

Z każdym rokiem rośnie popularność handlu elektronicznego, czyli e-commerce. Jest to działalność, polegająca na kupowaniu i sprzedawaniu towarów, a także usług przez internet. Stanowi szybką, łatwą i szeroko dostępną metodę, umożliwiającą zdobywanie pożądanych przedmiotów lub też sposób na zarobek. Jednak wiąże się on również z magazynami, dużymi centrami logistycznymi i dystrybucją. Aby firma mogła odpowiednio funkcjonować, niezbędna jest sprawna kompletacja zamówień, w której może pomóc Multi Order Picking. 

Kompletacja w logistyce e-commerce – jak robić to szybciej?

Kompletacja zamówień to złożony proces, polegający w dużej mierze na przygotowaniu, czyli wyszukaniu i pobraniu wszystkich towarów, jakie zostały zamówione przez klienta – najczęściej w magazynie. Celem tej czynności jest spakowanie oraz złożenie ich w gotowe zamówienie, które następnie wydawane jest do wysyłki. Jak pewnie się domyślasz, jest to czasochłonna czynność, która wykonywana ręcznie, może być przyczyną licznych błędów. Aby móc zwiększyć skuteczność oraz zmniejszyć ryzyko pomyłek, warto wprowadzić kilka usprawnień.

Może to być: 

  • inwestycja w system WMS, 
  • kompletacja głosowa, czyli Voice Picking,
  • Multi Order Picking. 

Czym jest Multi Order Picking? 

Multi Order Picking oznacza nic innego jak kompletacje wielu zamówień na raz. Wygląda to w sposób następujący: 

  • przyjęcie wielu zamówień na raz na magazynie, 
  • pracownik wykorzystuje specjalny wózek z przegrodami – ich liczba odpowiada liczbie zamówień, 
  • wyznaczenie najbardziej efektywnej drogi przez magazyn, 
  • kompletacja poprzez umieszczanie towarów w odpowiednich przegrodach, 
  • pakowanie skompletowanych zamówień, 
  • wysyłka do klientów. 

Multi Order Picking – korzyści

Wykorzystanie Multi Order Picking pozwala Twoim pracownikom na znacznie krótszą drogę, jaką musi przebyć, by skompletować zamówienie. Największą efektywność widać, gdy realizuje się duże zamówień, wymagających odwiedzenia przez pracownika kilka różnych alejek.

Do licznych korzyści wynikających ze wdrożenia Multi Order Picking zaliczyć można: 

  • oszczędność czasu, 
  • oszczędność pieniędzy, 
  • sprawdzenie działania magazynu.

Szybka kompletacja towaru stanowi ogromne wyzwanie dla sprawnego działania firmy. Dzięki oszczędności czasu możesz szybciej wysłać gotowe zamówienie do klienta, co owocuje satysfakcja odbiorców, a także poprawą wizerunku Twojej marki. 

Przyspieszenie realizacji zamówień pozwala na płynny obrót towarem oraz szybszy transport do klienta. Jest to ważne zarówno w dni powszechne, jak i w okresie wzmożonej aktywności, takich jak Black Friday. Z uwagi na to, warto rozważyć Multi Order Picking i ułatwić sobie kompletacje w logistyce e-commerce.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług obsługi klienta: Jak budować lojalność klientów poprzez profesjonalną obsługę?

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Outsourcing usług księgowych dla małych firm

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Zalety i wady outsourcingu usług IT

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

aa