Co-packing – na czym polega?

Co-packing – na czym polega?

Liczba zamówień na Twoje towary wzrasta, a Ty nie nadążasz z ich pakowaniem i co za tym idzie, z wysyłką? Co-packing może okazać się idealnym rozwiązaniem! Profesjonalnie zapakowana paczka, na pewno ucieszy kupującego i sprawi, że prawdopodobnie zrobi on zakupy w Twoim sklepie ponownie. W tym artykule dowiesz się, jak zaoszczędzić pieniądze i czas oraz kiedy powierzyć zadanie pakowania swoich towarów innej, profesjonalnej firmie.

Czym jest co-packing?

Co-packing wchodzi w ramy usług outsourcingu logistyki. Sama idea outsourcingu polega na delegowaniu zadań firmom zewnętrznym, posiadającym wiedzę i doświadczenie w danej dziedzinie. Ma to odciążyć pracodawcę oraz pracowników i pozwala skupić im się na innych, kluczowych celach firmy. W zbiór usług outsourcingu logistyki wchodzą: transport, magazynowanie, spedycja czy właśnie co-packing. Omawiany co-packing to usługa, polegająca na pakowaniu i przepakowywaniu produktów (mechanicznym, jak i ręcznym) czy przygotowywaniu towarów do wysyłki, która często składa się z wielu, czasem skomplikowanych, etapów. Co-packing obejmuje takie zadania, jak zapakowywanie produktów, pre-packaged, etykietowanie, projektowanie opakowań czy obróbka folii.

Kto decyduje się na tę usługę?

Analogicznie, na tę usługę decydują się działalności, które w swoim zakresie muszą zajmować się pakowaniem produktów. Należą do nich między innymi sklepy Internetowe, w których sprzedaż często odbywa się na masową skalę, czy sklepy odzieżowe. Ta usługa będzie również pomocna firmom spożywczym, dla których odpowiednie zapakowanie jest niezmiernie istotne i decyduje o trwałości produktu. Producenci kosmetyków i chemii gospodarczej również muszą zadbać o poprawne i szczelne zapakowanie swoich towarów. Z co-packingu korzystają również firmy farmaceutyczne oraz szybko rozwijające się biznesy, które nie nadążają z samodzielnym pakowaniem i realizowaniem zamówień.

Jakie są zalety co-packingu?

Powierzenie pakowania innej firmie, znającej się na tym, może przynieść wiele korzyści. Do głównych zalet co-packingu zalicza się:

  • oszczędność: firma zlecająca pakowanie komuś innemu, nie musi zaopatrywać się w niezbędny sprzęt, drogie maszyny, płacić za dodatkowe miejsce do magazynowania towarów ani zatrudniać do tego nowej, dodatkowej załogi;
  • profesjonalizm: dzięki co-packingowi, mamy pewność, że nasze towary zostaną zapakowany w sposób profesjonalny, porządnie i hermetycznie, co ucieszy klienta i zachęci go do kolejnych zakupów;
  • odciążenie firmy: przejęcie obowiązków, polegających na (często ręcznym) pakowaniu produktów, pozwoli na lepszą wydajność ich pracy. Skupią się oni na swoich podstawowych zadaniach, odnosząc w nich większe sukcesy;
  • specjalistyczny sprzęt, wysokie technologie: firma zewnętrzna będzie wyposażona w profesjonalny sprzęt, na którego kupienie, pracodawcę mogłoby nie stać. Dzięki temu produkty zostaną zapakowanie lepiej, niż w przypadku, gdy firma zlecająca zrobiła to samodzielnie;
  • bezpieczeństwo naszych towarów, mniej szkód: im lepiej towar będzie zapakowany, tym mniejsze ryzyko szkód i usterek podczas jego dostarczania.

Jak widzisz, decydując się na co-packing możesz zyskać dużo czasu i postawić na dynamiczny rozwój swojej działalności, jednocześnie będąc spokojnym o prawidłowe zapakowanie swoich towarów.

Jak wybrać firmę zewnętrzną?

Decydując się na zatrudnienie firmy do pakowania naszych produktów i towarów, zwróć uwagę na ich ofertę i jakie usługi ona obejmuje. Dowiedz się również, jakie mają doświadczenie w swojej branży, jakie ceny oferują i czy jakość usług jest na wysokim poziomie. Pamiętaj, że powierzasz im dobro Twojej firmy i masz prawo mieć wymagania, co do jakości i rzetelności oferowanych przez nich usług.

By polepszyć pozycję firmy na rynku i poprawić zadowolenie klientów, warto powierzyć pakowanie naszych produktów firmie, która zna się na tym. Dzięki temu zaoszczędzisz znaczną sumę pieniędzy, zyskasz na bezpieczeństwie towarów i pomnożysz zyski.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Jak poprawnie szkolić pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy rekrutacji pracowników?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

Outsourcing systemów informatycznych – jakie są zalety?

aa