Ile możesz zaoszczędzić na outsourcingu logistyki?

Ile możesz zaoszczędzić na outsourcingu logistyki?

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na outsourcing. Jest to wygodne, gdyż pozwala na zlecenie poszczególnych zadań firmie zewnętrznej, która je wykona. W praktyce oznacza to, że nie musisz martwić się o dodatkowych pracowników czy zakup niezbędnego sprzętu. Jednak, co warto wiedzieć o outsourcingu logistyki oraz czy faktycznie można na nim zaoszczędzić?

Dlaczego outsourcing logistyki jest tak popularny? 

Logistyka to dział, który wymaga od Ciebie sporej uwagi. W końcu obejmuje proces planowania, realizowania czy kontrolowania sprawnego przepływ surowców oraz gotowych produktów. Jednak zadania te można zlecić firmie zewnętrznej w formie outsourcingu logistyki. Do podstawowych zadań oraz sektorów działań zaliczyć można: 

  • transport i spedycję, 
  • magazynowanie, 
  • usługi znakowania towarów, 
  • paletyzacja, 
  • obsługa celna, 
  • recykling opakowań, dystrybucja i projektowanie łańcucha dostaw, 
  • opracowywanie wewnętrznych systemów informatycznych. 

Jak się okazuje, outsourcing logistyki pozwala na znaczące odciążenie Twojej firmy. Nie ma się zatem co dziwić, że jest aż tak popularny wśród przedsiębiorców. A jak wygląda pod kątem kosztów? 

Outsourcing logistyki a koszty

Mówiąc o zadaniach oraz sektorach działań w logistyce, z pewnością w Twojej głowie pojawiają się ogromne liczny, wskazujące kwotę do zapłaty za wysokiej jakości usługi. Jak się okazuje, outsourcing logistyki to ekonomiczne rozwiązanie, które jest niekwestionowanym wsparciem oraz solidną inwestycją. W końcu na własną rękę musiałbyś lub musiałaby zatrudnić specjalistów, zakupić maszyny czy wykupić różnego rodzaju systemy. Na szczęście można tego uniknąć! Warto również zaznaczyć, że dochodowość całego procesu nie posiada ograniczeń lub limitów. Outsourcing logistyczny przynosi korzyść każdej firmie i to niezależnie od jej wielkości czy branży. Warto również zaznaczyć, że zdobywasz nowe kontakty oraz znajomości, które w przyszłości możesz wykroczyć. 

Czy outsourcing logistyki ma jakieś wady?

Z pewnością można wymieniać wiele zalet, które wynikają z outsourcingu logistyki. Sam/a jesteś w stanie je dostrzec, chociażby pod kątem finansowym. Oprócz tego jesteś w stanie poprawić jakość procesów logistycznych, odciążyć swoje przedsiębiorstwo w obowiązkach czy zwiększyć płynność zamówień. Wiele osób docenia także możliwość lepszego skupienia się na właściwej działalności firmy. Jednak musisz liczyć się także z wadami. Wśród nich wyróżnia się głównie: 

  • konieczność wymiany wrażliwych danych oraz raportów ekonomicznych, 
  • ryzyko przymusowych zwolnień w związku z wyeliminowaniem jednego działu, 
  • ryzyko zatrudnienia nieprofesjonalnej firmy. 

Tak naprawdę wszystkie wady można wyeliminować poprzez podjęcie współpracy z profesjonalną firmą zewnętrzną. Postawmy zatem na rzetelny research, pozytywne opinie innych klientów oraz wysokie kompetencje!

Nie ma co ukrywać – logistyka to jedna z dziedzin, która jest najczęściej poddawana outsourcingowi. Wiąże się to z licznymi korzyściami, dla których przedsiębiorcy są skłonni podjąć współpracę z firmą zewnętrzną. Jednak musisz pamiętać, że wszystko brzmi pięknie w teorii, a  w praktyce należy skoncentrować na wyborze odpowiedniego zleceniobiorcy.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

Jakie są zalety i wady zewnętrznych usług księgowych?

Jakie są zalety i wady zewnętrznych usług księgowych?

Jak tworzyć zespół zdalny, który efektywnie współpracuje?

Jak tworzyć zespół zdalny, który efektywnie współpracuje?

Znaczenie work-life balance w zwiększaniu efektywności pracowników

Znaczenie work-life balance w zwiększaniu efektywności pracowników

Przeprowadzki biur – na co zwrócić uwagę korzystając z firmy przeprowadzkowej?

Przeprowadzki biur – na co zwrócić uwagę korzystając z firmy przeprowadzkowej?

Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta – przyszłość interakcji z klientami

Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta – przyszłość interakcji z klientami

aa